19 October 2009

crochet shawl


Here is my crochet shawl. Made from "Lana grossa kid mohair".
60% mohair and 40% polyamide. Super light, warm and cosy.
I have used 200 grams, 800 metres. Crochet needle 5 mm.
My size is: wide 170 cm. 68". High, on my back: 77 cm. 30".
I found the "pattern" a while ago on Anne's blog. So very easy.
I made a sampler right away to remember that pattern.
When I was in the Netherlands a few weeks ago we had to drive long journeys on the highway which is very boring.
I bought this yarn in a local shop and began to crochet in the car.
But on the way home my yarn ran out.
I am so lucky to have many Internet friends in the Netherlands and one of them, Mieke, was so kind to go to the shop and bought 2 skeins more and sent it to me.
Thanks again Mieke !!

If you like it too , here is the pattern. You can enlarge the photo. You start on the top, make a simple chain as wide as you want your shawl. ( on the photo on the bottom)


8 comments:

Ruth said...

Nydeig farge og er ikke sånne sjal deilige? Jeg eide ikke et eneste ett jeg, før jeg begynte å blogge. Ikke strikket jeg sokker heller. :) Så Blogglandia har ført mye med seg.

Jeg misunner de turen til nederland. Vi bodde i Delft i 6 måneder og så rett utenfor Den Haag i litt over et år og jeg savner det fortsatt. Nederland er mitt absolutte favorittland.

Ha en flott uke.

Ruth said...

Hallo igjen. Det var kjempefint, du er så alsidig at det er en fryd. Og det kommer jo meg tilgode. Ha en fin kveld.

Bitt@mi said...

For et nydelig sjal og for en flott blogg:-) Legger deg til listen min, for jeg komme nok til å stikke innom igjen! Må ta denne litt mer nøye i øyesyn:-)

Guzzisue said...

I haven't crocheted for years but I'm half way through a shawl using up some yarn that has been hanging around for years :-)

Krystine said...

This looks lovely and warm. I think I'll try my hand at making a shawl with this pattern. Thanks so much!

gaylenona said...

You are fast! It would take a VERY LONG trip for me to get that much crocheted.
Very pretty.

Muffin said...

Dette ser godt og varmt ut, og ikke minst er det vakkert!
Jeg har tatt meg en lang kosetur nedover i bloggen din og beundret alt det fine du har her. Veldig interessant blogg dette!

ewa-christine said...

Så fin den blir. Det är härligt att kunna växla mellan olika saker eller hur?
Ha en skön helg!!