13 November 2009

Anne's RR block

This is a Step by Step round robin block. It belongs to Anne in France, she sewed the naked block inspired by Allie. Anne wrote in the booklet that she will have the centre part as a sane quilt and will embroider flowers on the black velvet stars when the block comes home to her in April next year.
Here are the the stitches Margreet did. Photo above.
I did the second round.
The photo below shows what I added to the seams. I also added rig-rag around the centre part.
It is a large block, 40 cm ( 15,5 ") Now it goes to the next person in the RR.
I took a photo just before the sun disappears behind the mountains. The last sunny day today, tomorrow and the days which come, we get rain and grey weather.



4 comments:

Janny said...

You both did beuatiful works on it.

Trollkåno said...

Hei!
So kjekt at du la att ein kommentar hjå meg..........sidan du her fylgt meg so lenge.
Her går det "i hundre" med messeproduksjon.
Berre ei veke att....og eg ser at eg vert ikkje ferdig med alt eg hadde planlagt....men slik er det alltid.
Får gjere so godt eg kan den tida som er att.......
Kjekt å sjå innom til deg.....fine ting du syr.......kjem tilbake når eg får litt bedre tid (etter messa).
Er sjølv opprinneleg frå Sogn og Fjordane...men bur i nabofylket i sør.
God sundag til deg!!

Anni's Art said...

Oh what a beautiful piece of crazy patchwork all these fine embroideries, love what you have done Ati, I'm sure she will be very happy with it.

purplepaint said...

Oh how beautiful! I love all of your work! Marva