18 January 2010

Kreativ blogger


I går fikk jeg en award fra Muffin . Det er litt av en utfordring fordi jeg skal skrive 7 ting om meg og det på Norsk. Vanligvis tar jeg ikke imot denne greia men nå tenke jeg at det er kanskje morsomt at damene i Norge vet lit mer om meg ;)

1. Jeg er gift for nesten 46 år og det med samme man! Vi har 2 døttre og jeg er meget stolt av dem begge to, hvordan de greier seg i livet. Så har vi 4 nydelige barnebarn fra 17 til 7 år.

2.Jeg er veldig glad i mørk sjokolade men heldigvis far jeg ikke tak i det i Norge. Jeg har prøvd mørk kokesjokolade men det har for mye fett til å være spiselig.
( Jeg veier altfor mye allrede ;)

3.Jeg har alltid likt å reise og opplever andre land og lukter og ser på nye og spesiele ting og byggninger.

4. Jeg er veldig glad at jeg bor i Norge nå, masse frisk luft her på kysten og mye mer plass til å leve enn i Nederland. Og mindre kriminalitet!

5. Jeg har begynt å strikke igjen etter at jeg sa så mange nydelige ting på alle bloggene jeg folger. Jeg hadde helt glemt hvor avslappende det kan være å sitte og strikke. Og ble jeg med på Raverly, navnet er Malinaplass.

6.Jeg liker å lese, bøker som handler om mennesker og livet. Da jeg kom til Norge lånte jeg masse bøker av biblioteket. Leste alle bøker av Anne Karin Elstad og Torill Brekke og mye mer.

7.Jeg håper at jeg har bestått med Norsken min, jeg synes det er fortsatt vanskelig å skrive feilfritt, så værsåsnill og unnskyld meg for feilene.

Her er 3 damer som jeg vil gi denne award og utfordere å gjore det også, å skrive litt om deg selv.

Min gode nabo Saltyquilt, en annen nabo som bor litt videre Marit og http://bittami.blogspot.com/ fordi hun skriver mye om strikke garn og jeg hadde ikke peiling hva er tilgjennelig den dag i dag. Så har jeg lært mye om det av hennes blog.

6 comments:

marit said...

Hei, Ati!
Du har absolutt bestått med norsken din!
Jeg tar utfordringen;-)

tiny said...

Hallo Ati, Leuk dat je een adward gekregen heb, maar snap niet helemaal waarom? Is het omdat je een mooi creatief blog hebt?[wat ik dus wel vind] Doen ze dat in Noorwegen onder bloggers? Lees een beetje Noors heb ooit 2 jaren Noorse les gehad ,maar met al dat grammatica , wat ik niet meer allemaal snapte , ben ik gestopt. Heb ook wel even het vertaalprogam van google erop gezet maar ik probeer het wel voor mezelf te lezen.

Groet Tiny

Bea said...

Norsken din er veldig bra den! Kjekt å lese om deg og ditt :)

Ha ei fin veke!

Ruth said...

Hei Ati. Du skal ikke klage på norsken din, synes du klarte deg fint.Jeg tar utfordringen jeg også, men må fintenke litt. Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Er ikke så dreven blogger som du og alle der ute i blogglandia. Ha en fin dag. klem Ruth :-)

Bitt@mi said...

Takk for awarden - koselig å være til inspirasjon:-) Du har en flott blogg selv!
Klem fra meg!

Ruth said...

Selvfælgelig har du bestått norsken :)

Koselig å få vite litt om deg også, ikke bare alle de fantastisk flotte tingene du lager. Det sjalet ble lekkert og jeg skal laste ned oppskriften selv. Jeg kan ikke motstå slike sjal.

Ha en fin dag.