06 February 2010

Ishbel shawl

Here is a new shawl I have knitted the last weeks. The pattern is available here.
I made this shawl from 2 skeins Ficolana Merci. 50% wool-50% cotton. 200 meters per skein.
I like the yarn. It is very soft and nice to knit with. I bought it online at 123knit.com in Denmark.
The size of this shawl is: wide 158cm (62"). High: 62cm ( 20,5")
Knitted on needle 3mm. ( US 2,5)
I started with 3 stitches in the neck and ended up with 465 on the last row!
It is a nice pattern to knit but not for a new beginner.
This is my third shawl this year.
I have been asked to enjoy a group on Raverly, called 10 shawls in 2010 and I said yes.
How weird can one become, when bitten by the knitting bug? ;-)

11 comments:

LivM said...

Det var et lekkert sjal du har strikket. Dette er et nytt garn som jeg ikke kjenner til men det ser mykt og fint ut!

Muffin said...

Nydelige Ishbel. En vakker dag tar jeg motet til meg...

Lurline said...

Breathtaking, Ati - I can understand you enjoying Ravelry so much - beautiful work and very inspiring!
Hugs - Lurline♥

Bitt@mi said...

Ååå, så vakkert Ishbel:-) Tror nesten jeg synes at det er det vakreste sjalet jeg noen gang har strikket:-) Det er forholdsvis enkelt, men samtidig så dekorativt.
Flott at du ble med på 10 Shawls for 2010 - skal se om jeg finner deg og legge deg til som venn. Hva heter du på Ravelry?
Ha en flott søndag!

Ruth said...

Så nydelig det ble. Men jeg er ikke sikker på hvem som "sover" mest/minst av oss. Ha en fin dag. Klem.

Elins Strikkeri said...

Nydelig sjal du har strikka, ha ein fin søndag:))

tiny said...

Ziet er weer prachtig uit Ati, moet er alleen niet aan denken dat ik een toer moet breien met 465 steken.
Fijne zondag Tiny

hannie said...

Is ook weer een prachtige shawl geworden Ati. heel mooi van kleur!

Annepålandet said...

Det ble lekkert! Jeg har også strikket det, men jeg gjorde en feil, og den syns dessverre. Men men, jeg får strikke et til. Er også med på "10 sjal", men jeg må visst få opp tempoet litt.
Ha en fortsatt fin uke!

Wilma said...

Prachtige sjaal Ati!

Anonymous said...

ma sjekke:)