29 March 2010

new toy and table runner

 Last week I bought a new sewing machine. My third Pfaff in 46 years! And probably the last one ;)
I had to try right away a few possibilities what this machine can do. Many different stitches and much more space between the sewing needle and the engine part on the right. Which is very handy when you have to manage a large piece such as a quilt. 
 I made a table runner , themed: Spring! To go with the Spring wall quilt which I made several years ago.
All sewing work is done with the new machine ! Not one stitch by hand. O, yes, only the french knots for the chickens eyes.
AND, we have a white world, again !! the poor crocuses are shivering in the snow!

14 comments:

Susanne said...

Hi Ati,
congratulations for the new sewing machine. A Pfaff was an excellent choice. I allways had a Pfaff and I was allway satisfied. And the tablerunner looks very nice and springlike.
Please, keep the snow in norway, don´t need it here again :o)
LG Susanne

Ruth said...

Hei Ati.
Gratulere med ny symaskin, er du fornøyet med den? Det var i allefall en nydelig løper du hadde laget med den. Her også har det snødd idag, jeg og dyra har laget 160 boller med kanel og sukker i "svingene" Må ha noe å gjøre på, så da ble det baking til fryseren.
Ha en fin dag. Skal hilse fra Britt. Klem Ruth

Murgelchen94 said...

Congratulation for the new toy.
LG,
Helga

hannie said...

Ik wens je heel veel werkplezier met je nieuwe Pfaff! Een pracht machine. Je eerste werkstuk ziet er heel gezellig uit!

PeggyR said...

I hope you enjoy your new machine! You do amazing work!

Rosalía said...

So wonderful!! I don't make this type of sewing but... It's perfect.

Doreen G said...

Congratulations on the new sewing machine Ati it is nice to have a new toy to play with.
I love the table runner that you made as well.

Ruth said...

Jeg driver og ønsker meg ny symaskin til bursdagen min. Min kjøre ektemann forstår ikke "hint" så det må slagkraft til. :) Men den blir nok ikke så avansert som din.

Her sner det og våren virker langt borte.

Ha en riktig flott påske.

Claudia said...

Dear Ati,
what a lovely tablerunner ! The quilt on the wall behind is so beautiful !
I own two Pfaff machines and I' m really very happy with them. So I think you have made a very good choice.
Have a good time with your new "toy"!
Best rgds
Claudia

Quiltefia said...

Hei!! Gratulerer med ny symaskin!! og bloggen din har blitt kjempefin!! Så morsomt at jeg påvirket deg til å forandre!!! Jeg er glad det ikke bare er meg som er påvirkelig!!! Nå er jeg ferdig med Lazy Gal quiltene mine, men velder å vente til etter påske med å legge dem ut!! Det var utrolig morsomt å lage dem!!! Har quiltet på maskin, noe jeg synes er ganske vanskelig!! God påseke til deg!! Hilsen anneKari:-)

CJ Stitching and Blooms said...

Hello Ati, Your new sewing machine is great. Your table runner is very lovely as is your Easter wall quilt. Hugs Judy

Lisa said...

The spring table runner is beautiful! Amazing that you can do all that on the machine! Congrats on the new one!

Lorenza said...

Congratulations on the new machine,me too I would like more space for the quilts, enjoy the new toy!

Marit Johanne said...

Så flott symaskin du har fått deg! Gratulerer. Det var en koselig vår løper du hadde sydd med den. Og veggteppet den skulle passe til var nydelig. Ønsker deg god påske, håper snøen forsvinner fort så krokusene kommer til sin rett igjen.