01 February 2011

table runner and mug-rugs

 This is the table runner I made last week and quilted in the  weekend.
I had so much fabric strips left from this quilt and didn't know what to do with it. On a nice day I saw a quilt on Flickr and that give me the idea to use the left-overs.
When the table runner was ready there were just a few fabric strips left.
 Just enough to make two mug-rugs to go with the table runner.
The size is 55 x 157 cm.
 It goes to DD1 .
They have a large dark brown dining table.
 I hope they like it.

16 comments:

Ruth said...

Hei Ati. Løperen ble kjempefin, og litt anderledes med blokkene ikke helt på rekke. Mug-Rug`sene også. Disse vil nok DD like. Ha en fin dag. Klem Ruth.

Carol said...

She's going to LOVE it. I sure like the colors. I love your work and its always interesting to see what you are creating.

Janny said...

Hij is ECHT mooi geworden en wat leuk dat je er ook nog een paar placemats bij kon maken. Alles compleet !

Robin Mac said...

How lucky is your DD, and what a wonderful way to fill in a dull and grey weekend. The colours are lovely

Quiltefia said...

Hei!! Så fint det ble!! lurt å lage noe som blir ferdig!!Søte mug rugger også!! AnneK:-)

Dolores said...

A very nice set. When you machine quilted it did you pin the fabric first, baste the layers or did you use a spray adhesive?

2ne said...

Kjempelekker løper og smart med matchende mug rugs :-) Den likte jeg.

hannie said...

Mooi gequilt. Hij is prachtig geworden!En meteen maar mooie placemats erbij. Een heel compleet geheel!

Suztats said...

That's very nice, Ati! Your DD is so lucky!

Jess said...

It's lovely! Great job!

Jess
Urban Patchwork

Anna said...

Hallo Ati,
Echt mooi geworden!!!!
Ik vind het ontwerp heel mooi,ook de kleuren
Anneke

Johanna Zweden said...

Wat schitterend Ati, wat een leuk geheel is dat geworden.
Groetjes Joke, sneeuwt het bij jullie ook nog steeds!!

Els said...

Wat een mooie tafelloper is dit geworden!! En dan al zo snel af!

Anonymous said...

Beste Ati ,
Vandaag op deze zaterdagmiddag bij Kap enDek veiling , kwam ik je weer tegen !Na heeeeeel veeeeel jaren !
Bij jou leerde ik de Baltimore Album te maken volgens de boeken van
Elly Sienskiwich waarmee ik een
eindresultaat bereikt heb met het sandwichen en doorquilten van een prachtig werkstuk waar ik nog , na al die jaren , trots op ben !
Als je wilt dan zal ik je de foto sturen !
Want ik weet dat wij met een groep quiltsters uit Medemblik waren , maar die hebben er niet echt een goed afgewerkt e quilt van gemaakt ,
terwijl die van mij van het begin af aan goed ging omdat ik zo stond met het werksysteem dat jij ons bood en waarmee ik het goed kon afmaken !
Het is een mooie albumquilt en tot op heden wordt het een exempler gevonden, zo mooi heb ik jouw lessen van : ruched, padded, filled,
trapunto, in praktijk gebracht !
Ati, laat mij even weten of je foto,s van mij wilt ontvangen,ik stuur met alle plezier naar je toe !
Tenslotte ben ik een -leerling- van je geweest!
Vriendelijke groetjes van Margot

Ati. said...

voor Margot van Ati.
Dankjewel voor je aardige kommentaar. Ik zou het leuk vinden om foto's te zien.
Je kan een gewone mail sturen met foto's naar:
molenweg3@yahoo.com

VivJM said...

Beautiful colours and design