12 March 2016

blok 10 en 11

blok 10
blok 11
Hier zijn de volgende blokken van het crazy quilt jaar project 2014.
Beter laat dan nooit ;-)
Het ecru kantje op blok 10 is een oefenkantje gemaakt door mij toen ik leerde kantklossen in de jaren '80.
De vlinder op blok 11 is een zogenaamde sigaretten plaatje, die zaten vlak na de oorlog in een bepaald merk sigaretten, soms zijn ze geborduurd met zijde. Deze is geborduurd op fijn gaas.
Ik kreeg deze van een van de vrouwen van mijn quiltgroepje.
Het okergele frivolité heb ik ook gekregen van een Finse quilt vriendin.

Block 10 and 11 of the CQJP 2014.
Better late than never ;-)
The sigarette silky is a gift from a friend.
Also the yellow lace, made by a friend from Finland.

4 comments:

feltfree på Åsly said...

Wat een leuke blokken. En wat leuk om daar zulke kantjes en bandjes in te verwerken. Fijn weekend Frederika

Ineke said...

Prachtige blokken, leuk dat kantje, zo een heb ik ook nog ergens liggen, ook in de jaren 80 leren kantklossen op een blauwe maandag ;-) Het vlindertje is prachtig!
Liefs, Ineke

margaret said...

2 more lovely blocks one to go and then you will be able to put them together can`t wait to see it it is going to be wonderful

Chris said...

Hallo Ati. Iemand stuurde mij de link naar je blog, zó leuk. Ik volg op dit moment een cursus Vintage Crazy quilten. Vooral het versieren is voor mij nieuw, ben niet zo'n borduurster, maar ik vind het enig. Mijn 1e probeerselen staan op mijn blog. Ik wil uiteindelijk een quiltje maken met oude foto's van mijn moeder.
Ik ga eens heerlijk op jouw blog rondkijken.
Hartelijke groet, Chris.